Bardzo dużą popularnością w naszym kraju cieszą się lokale serwujące włoski przysmak. Pizzerie znajdują się nawet w najmniejszym mieście, a w dużych miastach jest ich, co najmniej kilkanaście. Mimo dużej konkurencji, otwierając kolejny tego typu lokal możemy odnieść sukces, a nasz lokal może stać się pizzerią z najlepsza pizza w mieście. Możemy otworzyć lokal pod szyldem jednej z marek oferujących franczyzę, bądź spróbować rozkręcić biznes z własnego pomysłu.
Lokalizacja
Odpowiedni bardzo atrakcyjny punkt jest główną drogą do odniesienia sukcesu w tej branży. Atrakcyjność lokalizacji jak wiadomo ma bardzo duży wpływ na ilość klientów odwiedzających nasz lokal. Najlepszym miejscem dla pizzerii jest starówka lub centrum miasta. Nie oznacza to jednak, że lokal, który znajduje się na spokojnym osiedlu nie odniesie podobnego sukcesu. Powierzchnia lokalu powinna wynosić minimum 70 metrów kwadratowych wraz z zapleczem gastronomicznym i sanitarnym.
Wyposażenie i wystrój
Lokal powinien być wyposażony w piec wysokiej jakości. W piecu powinno być miejsce na około sześć pizz o wielkości trzydziestu centymetrów. Od pewnego czasu konieczne jest posiadanie mieszalnika do ciasta, wcześniej można było je wyrabiać ręcznie. Bardzo istotną rzeczą jest zadbanie o jak najbardziej atrakcyjny wystrój wnętrza naszego lokalu. Jeśli zamierzamy prowadzić również dowóz pizzy, powinnyśmy pamiętać o odpowiednim przystosowaniu pojazdu do tego celu.
Personel
Należy pamiętać o zatrudnieniu przede wszystkim osoby odpowiedzialnej za przygotowanie pizzy, czyli pizzera. Doświadczona osoba z pewnością zapewni odpowiedni smak serwowanym potrawom.
Reklama i promocja
W związku z dość dużą konkurencją na reklamę lokalu należy przeznaczony sporą ilość pieniędzy. W pierwszej kolejności powinnyśmy zadbać o spójny wizerunek firmy, dlatego też pomyślmy o wykonaniu profesjonalnej identyfikacji wizualnej. Warto pomyśleć także o stronie internetowej, która z pewnością będzie odwiedzana przez naszych klientów. Jeśli odpowiednio dobierzemy działania marketingowe to inwestycja w reklamę z pewnością się zwróci.
Koszt biznesu na starcie?
Od 50 do 200 tysięcy.
Czy można pracować z domu?
Nie
Czy można wykonywać czasowo?
Tak
Czy jest franczyza?
Tak
Czy można pracować online?
Nie
Dobry pomysł na biznes:
- Własna kawiarnia – jak otworzyć kawiarnię
- Własna agencja interaktywna – co potrzebne na starcie
- Meble na zamówienie – sprawdzony pomysł na biznes
- Bar sushi
- Agencja Eventowa – jak założyć, co potrzebne